Leden 2017

Vyklidnění

14. ledna 2017 v 12:50 | Katrin |  Novinky
Tento týden jsem zjistila, jak se fyzicky projeví, když má člověk příliš stresu. I když už chápu lidi, kteří trošku pracují i o víkendu, protože někdy to prostě jinak nejde, pořád si myslím, že to člověk musí vyvažovat a občas dělat i věci, které nemají moc smysl, nebo věci jednoduché, stereotypní, monotónní. U těch si totiž odpočine trochu i mozek. Spousta lidí říká, že si nejlépe odpočine u čtení knížky. Ale já ráda vidím nějaký výsledek i u odpočinkové činnosti, a i když po přečtení jedné knížky máte v hlavě určitý zážitek nebo pocit, tak po přečtení desáté už nevíte, co že jste to zažili při té první.
Tady je pár činností, které praktikuju já.

1. sbírání šípků, hub
Osobně mám raději sbírání šípků, protože se nebrodíte pavučinami jako při houbaření v lese. Sbírejte jen šípky, co nejsou u cesty, ať si z nich můžete uvařit čaj. Jedna porce šípků se dá vyvařit asi třikrát, nejlepší je prý druhý vývar.
(zdroj obrázku: frekvence1.cz)

2. malování
Po malování také vidíte výsledek, navíc si obrázek můžete vystavit nebo zarámovat. Prolínání barev je příjemné na pohled a tak zlepšuje náladu. Malovat může i člověk, který malovat "neumí", protože to je taky můj případ. Já prostě vezmu barvy a nějak je přes sebe plácám na papír. Nemusíte malovat nic konkrétního, klidně tvary, duhu, nebo cokoliv.

3. pletení náramků, háčkování
Dřív moje oblíbená činnost. Pletení náramků se skládá v podstatě jen z opakování stejného typu uzlů. Soustředit se musíte jen při úvodní řadě, ve které nastavujete pořadí barev na náramku, dál už jen pletete. Totéž platí pro náramky z korálků - jakmile se to naučíte, bude to pro vás stereotyp.

4. loupání vlašských ořechů
Až při nové dietě, ve které jsem měla spoustu ořechů, jsem přišla na to, jak mě vyloupávání jadýrek vlašských ořechů ze skořápek uklidňuje. Samozřejmě tím nemyslím urputné a masivní loupání ořechů na pečení před Vánocema, to pak ty ořechny nechci měsíc vidět. Smějící se

5. zahradničení
Někde jsem četla, že při práci s hlínou se nám v těle uvolňuje hormon štěstí, a proto bysme měli hodně zahradničit. Na mě funguje i třeba jen práce s kytkama - odstřihávání odkvetených květů, trhání plevele. Výsledek vaší práce budete vidět každý den, a pokud se do toho ponoříte více, tak váš um může mít pozitivní účinek i na vaše sousedy nebo návštěvy.

6. tanec
Pohyb obecně má skvělé antistresové účinky, nebo třeba i pomalé cvičení na hudbu. Z tancování sice nemáme moc žádný výsledek, spíš prožitek, ale ten zase může být opravdu silný. Já mám nejraději balet, protože se při něm cítím krásně, a při pomalém pohybu paží od země až do stropu mi někdy připadá, jakobych tím všechny svoje starosti odhazovala někam do vesmíru.